♥Aku Hampir2 Menemui Ajal♥

Assalamualaikum & Selamat malam earthlings !


Hello there ! Apa kabar kamu suma ?  Harap2 suma readers aku yg comel2 ne sihat sumanya. (^_^)

Okeyla , straight to the point la, ary ne aku maw crita ngan korang peristiwa yg penah menimpa aku.
Dulu2 punya crita la. Hehe. 

Korang penah tak mengalami situasi apabila nyawa kamu tu hampir2 melayang, atau erti kata yang lain
HAMPIR2 MENEMUI MAUT. (Wah2 , agak menakutkan pulak perkataan tue)

Law korang semua maw taw , aku penah mengalaminya sebanyak dua kali ! DUA KALI TUE!
Meh aku ceritakan. Ne kesah benar , hakcipta dari sejarah hidupku , xda tokok tambah yerr cuma pendapat pengkaji sejarah iaitu Nurul Nazihah Binti Othman. Hihi , gurau jerr..

FIRST STORY

Berlaku tym aku Darjah Satu( dalam taun 2001 tak silap aku) . Peristiwanya bermula begini , bapa aku kan seorg cikgu , so , dya ditempatkan d kawasan pedalaman tym tue , di Tubau , pedalaman d Bintulu . Besa la kan , d mana  ditempatkan mengajar ,  family pon terpaksa la ikut sekali kan ? Capa yg maw tanggung kuarga t. 

Then , d tempat tue jg selalu sgt banjir. You know? Banjir ? Nya urang selalu 'BAH'. Hehe
Lagipon , da sungai jg berdekatan , tu la banjir ja. Rumah kami tym tue d blkgnya sungai . So , senang sgt la masuk air bila tym banjir tu . Bila da cmtu , kami tumpang la kat rumah org lain yg x teruk kena banjir.

So , d cna la kami tumpang wat sementara . Aku kan budak2 tym tu , jd x taw pa2 la sal keadaan tym tu bahaya taw x? Aku pon , pegi la kuar umah duduk2 d tangga . da satu tangga tu nmpak rapuh , tapi , aku pijak jg kat tangga tue ,tiba2 , tangga tu PATAH! 

Oh no ! Aku termasuk lam arus banjir yg  agak deras bagi aku yg kanak2 masih tym tue. Aku pon berpaut dgn sisa2 kayu tangga tue. Aku pon bodoh jg tym tu , tak jg aku teriak2 . Mama aku dlam rumah x taw yg aku hampir lemas, bapa aku plak xda d umah tym tue.

Tapi, Superhero aku datang menyelamatkan aku ! Waa, lega rasa aty. Dya berenang pat aku & tolong selamatkan aku. Nasib bek da yg nmpak aku tym tue, law tak ? Xda aku d dunia ne skrg. Oh ya , dya sebenarnya jiran aku tym tue . Non muslim tue , aku x taw pon pa kabar dya skrg , kawin da kot. Hehe
BTW, pas aku kena selamatkan tue , mama aku marah aku. Kuang3x. Tu la kau telampau nakal ! ~ngeee~

SECOND STORY

Aku rasa tym tue aku darjah satu jg , ataupon dua . Haha , antara dua tu la !
Okey, peristiwa ne berlaku di kampung aku , iaitu Kampung Masjid Baru , Merapok. 
Bapa aku tym tue bawa aku p seberang jalan d rumah makcik aku . Oh ya , wat pengetahuan semua
rumah d kampong tue rumah nenek aku , d antara rumah nenek aku & rumah makcik tu da jalan raya. Kira macam jalan utama la maw pegi Lawas. Jd , kompom la keta pon laju2 d jalan raya tu.

Okey, back to the point , tengah2 bapa aku ne bercerita , aku yg suda keboringan ne pon , maw balik p umah nenek aku. Besala kan kanak2 , cpat sgt borink.  Tapi kan , law maw balik p rumah nenek aku , kena seberang jalan dulu. Adui ! Aku tak pandai menyeberang jalan tym tue.  


 Tapi , aku seberang jg jalan tanpa pengetahuan bapa aku. So, sedang aku syok2 seberang jalan, ne, tengah2 jalanraya da aku ne , di garisan putih tue, da plak kereta HILUX melimpas d depan mata aku ! 
Cuba korang bayangkan ?? Di depan MATA tue ??! Beza aku ngan keta tu 10x kali ganda besar berbanding badan aku yg kecik tym tu. Huhu

Pastu, makcik aku tue teriak . Bapa aku terkejut. Dya x prasan aku xda dekat dya tadi. Oleh sebab aku takut kena marah , aku pon pegi masuk terus rumah nenek aku . & bertapuk d blakang esbok(refrigerator) sambil nangis. huhu

Kesimpulannya di sini , jgn nakal2 & hargai nyawa anda selagi anda masih hidop d dunia ne , sal ajal ne boleh datang bila2 masa saja. Aku bersyukur sangat2 sebab Allah masih bagi aku peluang untuk aku hidup d dunia ne. BTW , law korang da crita , meh la share2.  Sharing is Caring, you know ? (^_^)

I'm so NAIVE ! =)

Sekian , ROGER & OUT

p/s: law da yang tak paham ngan cerita aku yg berbelit2 tue , jgn malu2 tanya kat aku. (^_^) 
       pasne , maw fikir sal azam baru tuk 2013 ! Yah !

6 comments:

Meh kite komen